2024年8月4日日曜日

第70回記念創型展 The 70th Annual Exhibition of Soukei-ten

 



だいぶ時間が空いてしまいましたが、5月に参加した創型展での体験について書きたいと思います。5月23日(木)母と私は岡山空港から東京へ出発しました。5月24日(土)には東京都美術館に来て、ギャラリーの真ん中に設置してもらっていた私の作品を確認しました。すると、2本脚の作品の後ろの犬の顔の鼻口と顎がありません!

It’s been a while since I last wrote but today I would like to write about the 70th Annual Exhibition of Soukei-ten back in May. On 23rd May (Thu) I flew to Tokyo from Okayama with mom. On the next day, we went to Tokyo Metropolitan Museum to see my pieces exhibited in the middle of the room. Then I realised one of the faces of the two-legged dog has no muzzle and jaw!

 


 まさか梱包が足りず、また細い口だったためもともと壊れやすい構造だったのかもしれません。今度は口に厚みを持たせた設計し、梱包方法も工夫したいと考えました。

Perhaps the packing wasn’t secure enough. Also, the muzzle bit was pretty thin and easy to broke. Next time, I will make sure to design the muzzle bit much stronger, and pack more securely. 


私が岡山に初めて住んだ時に出会い、今は東京に住んでいる親しい友だちと27年ぶりに再会できました。今までの友だち、親戚、教会学校の友だちにも再開し、最高な日々となりました。

I managed to reunite with a friend I met in Okayama year ago and now is living in Tokyo for the first time in 27 years! It was also great to see other friends, family members, and a Sunday School friend this time. 



27日(月)には自分たちで作品を搬出しに行きました。2時過ぎに美術館に到着しましたが、私が展示した場所はすでに扉が閉まっていました。汗を流しながら搬入搬出口を探し、初めてだったので美術館のスタッフさんや出展者たちに聞き、かなり迷いましたがやっと搬入搬出口を見つけました。また、今回搬入を手伝ってくれた京都の友だち会ってお礼を言うことができました。

On 27th (Mon), we went to pack and bring out my pieces by ourselves. We arrived back of 2pm but then the gate of the exhibition venue was closed. Becoming slightly panicky, I tried to find the loading bay, asking directions from the museum staffs and other exhibitors. After some difficulties we finally found the place! I was glad to be able to see and say thank you to my Kyoto friends who helped me bring my pieces to the Museum this time.